måndag 20 oktober 2008

Hjulfest!

Nej jag har varken stavat fel eller sett galet i kalendern. Jag firar nämligen en närstående trotjänare. En trotjänare och vän som står mig bi i vått och torrt. Som alltid ställer upp utan protest. Som upplåtit sitt rum åt mig för förvaring av diverse bråte. Rätt gissat. Min bil. Du undrar säkert varför jag firar denna tingest som de flesta av oss ser mer som ett ekonomiskt svart hål än en trogen vän? I morse på väg till jobbet slog trippmätare nämligen om till 330000. Ja just precis, 33000 mil sedan den såg dagens ljus utanför Torslandaverken!
Ett fyrhjuligt levende! Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

2 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Ja, hipp hipp! En sån skatt, en sån pärla. Den får du hålla hårt i. Brum, bruuum! *skrammel, skrammel*

Hans Wennberg sa...

Jag tackar å bockar.
Så fort plånboken och den globala ekonomiska krisen tillåter skall dock den gamla trotjänaren in på långvården och ersättas av en modernare och mindre naturovänlig dito. Alternativt kan den gamle få nytt naturvänligare liv genom en etanolkonvertering.