söndag 22 februari 2009

Jag skulle bara...

Igår var det dags. Jag har en längre tid letat. Jag har även funnit. Men inte tiden att hämta.
Men igår var det dags. En dagsfärd till huvudstaden för att låta ett par gamla men bra högtalare byta ägare, från en annan till mig.
Dock höll utflykten på att få ett abrupt slut strax efter att det startat. Det var -18°C ute när färden startade, men min gamla trotjänare till bil startade utan knussel pigg på att fara iväg. Men jag hade slarvat. Med glykolen. Sådant straffar sig och även mig. Efter ca 2 mil var det dags för akut stopp på E4. Nej det var inte kört. Bara nästan. Efter en stunds försiktigt lättande på trycket i vattenbehållaren kunde jag fylla på med glykol som jag turligt nog hade i bilen och vatten som jag lika turligt i sista stund plockat med mig. Efter ett mer frivilligt stopp på en sk pendlarparkering som Vägverket välvilligt nog utrustat med toaletter där jag kunde fylla på med mer vatten fortsatte färden i den otroligt vackra lördagförmiddagen. Det var så vackert att jag nästan körde i diket. Vädret alltså, inte parkeringen.

En passus:
I norrgående körfält var det en kraftig överrepresentation av takboxutrustade fordon. En pilgrimsfärd mot fjällen. Sportlov.

Nåväl, min färd löpte galant och jag fann min väg till målet enklare än trott. Affären avklarades och kosan styrdes åter norröver.
På hemfärden var inplanerat stopp i Uppsala. Så blev det också. När jag såg Uppsala i backspegeln hade högtalarna fått sällskap. Av en ny dator och en ny kompost. Så kan det gå när man stannar i Uppsala.


.

Inga kommentarer: