söndag 16 november 2008

Odyssé mot ett renare hem!

Nu är jag på krigsstigen mot förfallet!
Har det slagit runt? Nej. Jag har bara fått nog.
- av dammråttor som nafsar mig i knävecken.
- av smutsränder i toalett och badkar som börjar anta formen av terasser.
- av tidningshögen i vardagsrummet som snart gör anspråk på att kallas berg och som om inget görs kommer att rämna med oanade konsekvenser.
- av smulansamlingen i soffan som troligen när ett smärre universum av ohyra.
- av all skit jag till vardags tycker mig vara oförmögen att jaga på flykt.

Nu kanske du får en bild av ett hem i totalt förfall där endast smala stigar och märkta leder kan lotsa dig fram mellan allehanda smuts. Lugn. Så illa är det inte.

Nu beger jag mig ut på min skitodyssé mot ett renare och mer hygieniskt hem!!
Önska mig lycka till, för det behövs kan jag säga!

Rapport från odyssén kommer ikväll, sent ikväll!

1 kommentar:

Piakvinnan sa...

Till dammråttorna:
Run, you fool! Run!
(vilken film, vilken film?)

Vi kommer gärna och kontrollerar resultatet. Över en kopp te UTAN bulle.

Hör du det! UTAN bulle. Viiik hädan sockerbomb...