tisdag 18 november 2008

Vem är du? Jag är döden.

Jag har gjort det igen.
Det var förvisso ett tag sedan sist men nu har jag bistått en nära vän med en mortal tjänst. Jag har således dödat.
Kasta dig nu inte på telefonen och ring polisen. Ring möjligtvis Djurens Rätt. Vad har jag då dödat? Min vän? Nej nej nej. Jag har dräpt fyra ovälkomna tuppar. Med yxa. Inte kul. Min vän (E) försökte i ett sista förtvivlat försök att rädda en av dem genom att erbjuda den till en granne men grannen avböjde. Så det blev fyra tuppar som mötte min vän yxan. Och jo det är sant att de sprattlar och springer även huvudlösa.

Även om jag hjälpt min vän med samma tjänst tidigare blir det aldrig annat än otrevligt. Tur är väl det.

2 kommentarer:

Sus sa...

Men usch.
Tacksam dock för att du tycker att det fortfarande är otäckt =)
Tack för titten hos mig.
Kom snart tillbaka !

Piakvinnan sa...

Inte ens soppa?
Slog ni vad om vem som sprang längst?

Galghumor kallas sånt här...