söndag 11 januari 2009

Passande omanligt?

I min garderob finns ,som i de flesta garderober, kläder av olika slag.
Och av olika passningsgrad s a s.
Ett av plaggen är ett par röda jeansshorts. Snygga tycker jag.
En gång hade jag dem när jag hämtade barnen på dagis (länge sedan) och då påpekade en liten tjej:

- Killar har inte röda byxor.

Vad svarar man då?
Jag minns inte vad jag svarade men jag hoppas det var något pedagogiskt.
Sedan igår har de röda shortsen sällskap av ett par röda jeans.
Dem skall jag bära för att de är snygga och för att de alltid retar någon.


.

4 kommentarer:

Piakvinnan sa...

You go girl!

christel sa...

Jag är så gammal att jag upplevde slutet av 60-talet då röda brallor var fruktansvärt ok..
Så kör på med dom, du ser säkert otroligt läcker ut;O)

Sus sa...

JAg såg kungen en gång.De skulle ut i skäääärgååården på kräftskiva, per båt. Alla män, inklusive kungen, hade röda byxor på sig.
Alltså måste man kunna säga att du är kung nu.
(även om röda jeansshorts låter sisådär =)

Anonym sa...

Oprah Winfrey sa att varje människa borde ha ett par röda skor, för om man känner sig minsta lilla deprimerad eller sorgsen, då kan man bara titta ned, och bli lite gladare!

Det funkar bergis även med ett par byxor, så gå ut och gläd dig själv, så gläds världen!