söndag 18 januari 2009

Tröttsamt

Ibland blir jag såååååå trött.
Idag blev jag precis så.
Jag har en bil. Den är inte ny. Inte alls.
Min onya bil börjar kräva allt mer omsorg.
Tycker bilbesiktningen.
Som senast:
bromsslang höger fram skadad
lyktglas höger fram skadat

Vadå? Hört talas om motorbroms?
Vadå? Det lyser ju!?

Det sade jag inte men jag hade gärna sagt det.
Nåväl.
Bromsslangen bytte Doktor Bil i fredags á 1000kr.
Lyktglaset skulle duktiga jag byta själv.
Beställt och inhandlat på Volvo. Bra så.
Idag skulle bytet ske.
Men si då flög självaste Hin Håle in i paketet med lyktglaset
och fixade så att det var fel glas!

Nämnde jag att det är sista dagen för ombesiktning imorgon?
Jag blir så trött.
På Volvo.
För det är ju deras fel att jag väntar in i det sista att fixa sånt här.
Nä.


.

1 kommentar:

Piakvinnan sa...

Äh. Det är hääärligt med gamla bilar. Sköna att sparka på och prata illa om.