tisdag 6 januari 2009

Smakfullt så det förslår

Käre läsare.
Jag har besökt en föreställning som inte sparade på krutet vare sig gällande kostym eller dekor.
Det hela ägde rum i söndags i Stockholms stolthet Globen. Jag var där med min dotter. Disney On Ice Princess Classics. Var det bra? Svårt att säga. Frågar du dottern är svaret givet. Hon satt som ett ljus från början till slut. Det räcker för mig. Visst skulle jag kunna racka ned på det ganska, för att inte säga helt igenom, kommersiella dravel som presenterades men jag avstår.
Dock har jag invändningar mot den makalösa kommers som bröt ut i pausen. Behövdes pausen för att aktörerna behövde vila? Tillåt mig tvivla. Arrangören behövde kosingen är snarare sanningen. Allehanda Disneyrelaterat krimskrams bjöds till försäljning till fantastiska överpriser.

Troligen kommer jag och dottern att åka på nästkommande Disney On Ice också. För det vill dottern. Troligen kommer jag att även då förfasas över spektaklet.

.

Inga kommentarer: